Sunday, May 20, 2007

Ξεκολλάει η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε-65

ΚΕΡΔΟΣ 17/05/2007
Βίκυ Σαντοριναίου

Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βαίνει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε-65, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της κοινοπραξίας Ελληνικές Διαδρομές (Παντεχνική - FCC - Αττικάτ), που ζητούσε να μην ισχύσει η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία Hellenic Autopistas (ΓΕΚ - Cintra - ACS - Τέρνα). Με την απόφαση αυτή ανοίγει ουσιαστικά ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ενός ακόμη από τα 7 μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα του υπουργείου, με συνολικό προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για έναν πολύπαθο διαγωνισμό, αφού τα τεύχη δημοπράτησης δόθηκαν στους υποψήφιους ομίλους τον Αύγουστο του 2005, οι οποίοι κατέθεσαν τελικές οικονομικές προσφορές στις αρχές του περυσινού καλοκαιριού, αν και η κοινοπραξία Ελληνικές Διαδρομές είχε αρχικά ζητήσει παράταση, την οποία δεν αποδέχθηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η κοινοπραξία υπέβαλε προσφορά, αλλά απορρίφθηκε κατά την αξιολόγηση και κηρύχθηκε άκυρη. Το υπουργείο αποφάσισε να μην προχωρήσει στην ανάθεση του έργου στη δεύτερη υποψήφια κοινοπραξία Hellenic Autopistas και κάλεσε και τις δύο να καταθέσουν εκ νέου προσφορές. Η διαδικασία επαναλήφθηκε, ωστόσο, παράλληλα η Hellenic Autopistas προσέφυγε στο ΣτΕ, από το οποίο δικαιώθηκε, αφού το ανώτατο δικαστήριο δεν επέτρεψε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών μέχρι να εκδώσει οριστική απόφαση. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι η απόφαση του ΣτΕ θα γινόταν σεβαστή και μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών του πρώτου διαγωνισμού, ανακήρυξε τον περασμένο Ιανουάριο προσωρινό ανάδοχο την Hellenic Autopistas. Μάλιστα, ο υπουργός υπολόγιζε να υπογράψει σύμβαση τον περασμένο Μάρτιο, ωστόσο, δεν το κατάφερε λόγω της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων από την κοινοπραξία Ελληνικές Διαδρομές, η οποία υπέβαλε και υπόμνημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου νομιμότητας του σχεδίου συμβάσεως.
Ο οδικός άξονας Ε-65 θεωρείται από το ΥΠΕΧΩΔΕ έργο στρατηγικής σημασίας, αφού συνδέει τη Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα. Η σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Σκάρφεια - Παναγιά, μήκους 175 χλμ., που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, καθώς και τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος Σκάρφεια - Pάχες Φθιώτιδας, μήκους 57 χλμ.
Το συνολικό κόστος του έργου είναι διπλάσιο από της γέφυρας Ρίου - Αντίρριου και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 500 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Ο παραχωρησιούχος οφείλει να ολοκληρώσει το έργο σε 66 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=550574&nt=103

2 comments:

Anonymous said...

Ποιά ακριβώς είναι η χρησιμότητα του Ε-65; Δηλαδή, όλα τα άλλα τα κάναμε και έμεινε ο δρόμος που θα συνδέσει τα Γρεβενά με τη Λαμία;;; Ήμαρτον!!!
Ενα κάρο λεφτά πεταμένα, ενώ ακόμα το κράτος μας δεν κατάφερε να ενώσει με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη! Και αν δε γουστάρουν τους δρόμους, λεφτά χρειάζονται η υγεία, η παιδεία, οι συνταξιούχοι...
Ας εξηγήσει κάποιος παρακαλώ τη χρησιμότητα αυτού του δρόμου...

Anonymous said...

Η ΧΡΗΣΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Ε-65 ΕΙΝΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΡΟΥΛΕΤΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΟΚΑΚΙ ΠΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΟΜΟΚΟ ΕΩΣ ΓΡΕΒΕΝΑ! ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ 50 ΝΕΚΡΟΙ!