Saturday, May 05, 2007

2008 ξεκινά το έργο της εξωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 5/5/2007 Εκτυπώσιμη σελίδα

Στις αρχές του 2008 θα ξεκινήσει η τμηματική κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, που θα εκτείνεται από τον κόμβο του ΤΙΤΑΝ μέχρι τον κόμβο που θα διαμορφωθεί στο Σχολάρι, στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Η διαδικασία δημοπράτησης των οριστικών μελετών έχει ολοκληρωθεί και περί το τέλος του τρέχοντος έτους οι μελέτες αναμένεται να υποβληθούν από τους αναδόχους.

"Προκηρύξαμε όλες τις οριστικές γεωλογικές έρευνες, περιβαλλοντικούς όρους, οδικά έργα, σήραγγες, πλήρη όλα τα τεχνικά. Με την υποβολή των μελετών θα αρχίσει η σταδιακή δημοπράτηση των έργων", αναφέρει ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Γούλας. Το κόστος των μελετών, σύμφωνα με τον ίδιο, προϋπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 700 εκατ. ευρώ, ωστόσο "μόνο με τις μελέτες μπορούμε να έχουμε τον προϋπολογισμό. Η χρηματοδότηση πάντως έχει εξασφαλιστεί, καθώς το έργο έχει ενταχθεί στο Δ' ΚΠΣ".
Ο νέος δρόμος υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 70.000 με 80.000 αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της εσωτερικής περιφερειακής, στην οποία κινούνται σήμερα περίπου 125.000 αυτοκίνητα, καθώς και κεντρικών δρόμων της πόλης. Επίσης, θα εξυπηρετήσει το Φίλυρο, τα Πεύκα, το Ασβεστοχώρι, την Εξοχή, το Πανόραμα, τη Θέρμη, το Τριάδι και τη Ραιδεστό, που δεν έχουν σήμερα εύκολη πρόσβαση στην πόλη.
Ο σχεδιασμός της προμελέτης περιλαμβάνει τη χάραξη αυτοκινητόδρομου, μήκους 34,5 χλμ., με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας συν μια βοηθητική, ανά κατεύθυνση. Ο δρόμος, με σήραγγες, γέφυρες αλλά και επιφανειακά, περνά από τους λόφους πίσω από το νοσοκομείο "Παπαγεωργίου", συνεχίζει μέσω Φιλύρου και Πεύκων και λίγο βορειότερα από το Ασβεστοχώρι, όπου θα συναντήσει τον κόμβο Χορτιάτη. Αμέσως μετά, με τούνελ και γέφυρες, ο δρόμος θα οδηγεί στον Ελαιώνα Πανοράματος. Περνά κάτω από το Πανόραμα και βγαίνει στον Κισσό, συνεχίζει με γέφυρες και μικρές σήραγγες έως το Τριάδι, μεταξύ Ραιδεστού, Θέρμης και Τριαδίου. Από εκεί ένας κλάδος του θα καταλήξει στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", ενώ ένας δεύτερος θα συνεχίσει πάνω από τους Ταγαράδες, καταλήγοντας μετά το Σχολάρι στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Ο δρόμος περιλαμβάνει σήραγγες συνολικού μήκους 9 χλμ., γέφυρες μήκους 1.500 μ. και τουλάχιστον έξι ανισόπεδους κόμβους για τη σύνδεσή του με τις αστικές περιοχές.
Μέχρι το Αγγελοχώρι
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. μελετά και την πρόταση τοπικών φορέων για επέκταση της εξωτερικής περιφερειακής οδού κατά 16 χιλιόμετρα, μέχρι το Αγγελοχώρι και τη Μηχανιώνα. Σημειώνεται ότι πρόταση επιστημονικών φορέων είναι και η σύνδεση της εξωτερικής περιφερειακής από το Αγγελοχώρι με το Καλοχώρι, στην απέναντι πλευρά του Θερμαϊκού Κόλπου. Η σύνδεση αυτή απαιτεί έργα στη θάλασσα (γέφυρες) μήκους 6 χιλιομέτρων.
Η πρόθεση για την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού είχε ανακοινωθεί από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης το Μάρτιο του 2005, ενώ η απόφαση για την κατασκευή της ανακοινώθηκε από τον υπουργό σε συνάντηση με τους φορείς της πόλης, στις 22 Νοεμβρίου 2006.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗΣ

Post a Comment