Thursday, June 07, 2007

Τον Σεπτέμβριο αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής του Ε65, με τον οποίο γίνεται συντομότερη κατά μία ώρα η διαδρομή Αθήνα - Γρεβενά


Κατά μία ώρα συντομεύει η διαδρομή Αθήνα - Γρεβενά με τον νέο οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65), η κατασκευή και λειτουργία του οποίου εισήλθε στην τελική ευθεία με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, η οποία προγραμματίζεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός του τρέχοντος μηνός και να κυρωθεί την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, ώστε οι κατασκευαστικές εργασίες να αρχίσουν στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Το έργο θα ολοκληρωθεί σε πεντέμισι χρόνια. Οι οδηγοί θα αρχίσουν να πληρώνουν διόδια από το τέλος του 2009, στο τμήμα Σκάρφεια - Λαμία. Από το 2011 θα πληρώνουν και για το υπόλοιπο τμήμα του Μαλιακού από Λαμία ως Ράχες, ενώ από το 2012 τα διόδια θα καταβάλλονται από τη Λαμία ως την Εγνατία οδό. Το ύψος των διοδίων θα είναι 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Τη σύμβαση παραχώρησης υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς με τους εκπροσώπους της αναδόχου κοινοπραξίας Hellenic Autopistas στην οποία μετέχουν οι εταιρείες Cintra SA, Dragados SA, Γεκ ΑΕ και Τέρνα ΑΕ κ.ά., παρουσία του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Θ. Ξανθόπουλου και του πρεσβευτή της Ισπανίας στην Ελλάδα κ. Χουάν Ραμόν Μαρτίνεθ Σαλαθάρ, εκφράζοντας την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και την ουσιαστική προώθηση της κατασκευής του νέου οδικού άξονα.
«Ειλικρινά θεωρώ τίτλο τιμής ότι υπογράφω τη Σύμβαση Παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του λεγόμενου Ε-65. Ενα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με τεράστια στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας» υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. Και εξήγησε ότι ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος είναι εντελώς νέος δρόμος, μήκους 175 χλμ., που κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ ξεκινώντας από τη Λαμία και διασχίζοντας τη θεσσαλική πεδιάδα με την Εγνατία οδό. Κυριολεκτικά ενώνει την Ελλάδα. Εχει προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ διπλάσιο από το κόστος της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Ο Ε-65 διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Οθρυος, τον θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό, περνώντας πολύ κοντά στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στην Καλαμπάκα ως τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ιωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί με έναν άλλο μεγάλο άξονα, την Εγνατία οδό στον Δρυμό της Πίνδου.
«Συμβάλλουμε στο να δημιουργηθεί ανάπτυξη σε όλη τη χώρα. Να βγουν ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση. Να πάει όλη η Ελλάδα μπροστά!» είπε ο κ. Σουφλιάς και ανέφερε ότι το έργο επιβαρύνθηκε συνειδητά με 120 εκατ. ευρώ για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας της περιοχής, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε τέτοια κλίμακα στην Ελλάδα.
Η σύμβαση για τον Ε65 είναι η τέταρτη κατά σειρά Σύμβαση Παραχώρησης στο πλαίσιο του προγράμματος Δρόμοι Ανάπτυξης του ΥΠΕΧΩΔΕ, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ, ενώ θα αξιοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια περίπου 6 δισ. ευρώ.
Ηδη έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για την Ιόνια οδό, την Υποθαλάσσια Αρτηρία της Θεσσαλονίκης, τον άξονα Τρίπολη - Κόρινθος - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη. Εντός του Ιουνίου θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τους Οδικούς Αξονες Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας και Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα. Ετσι, ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί του προγράμματος Δρόμοι Ανάπτυξης του ΥΠΕΧΩΔΕ. Απομένει μόνο ο διαγωνισμός για τα νέα οδικά έργα Αττικής.
Ο Οδικός Αξονας Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με έξι λωρίδες κυκλοφορίας - τρεις ανά κατεύθυνση - ασφαλή ταχύτητα 120 χλμ. /ώρα.
Η Σύμβαση Παραχώρησης, που έχει διάρκεια 30 χρόνια, περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Λαμία(ΠΑΘΕ) - Παναγιά (Εγνατία) μήκους 175 χλμ., που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την αρχή, σε εντελώς νέα χάραξη και τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος από τη Σκάρφεια ως τις Ράχες Φθιώτιδας του ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ., δηλαδή το τμήμα του φονικού πετάλου του Μαλιακού.
Η συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης είναι 66 μήνες ή 5,5 χρόνια. Ενδιάμεσα ορίζεται ότι σε 24 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το τμήμα από τη Λαμία(ΠΑΘΕ) ως τη σύνδεση με την Εθνική οδό Λαμίας - Καρπενησίου και σε 45 μήνες το τμήμα Τρίκαλα - Καλαμπάκα - Εγνατία.

Το ΒΗΜΑ, 03/06/2007 , Σελ.: A41
http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15076&m=A41&aa=1

3 comments:

Anonymous said...

Σήμερα 31/07/2008 και το μεγάλο αυτό έργο παραμένει στα χαρτιά.

Anonymous said...

Και σήμερα 31/3/2009 και ακόμα.....γίνεται!!!

Anonymous said...

Και σημερα 1η Ιουνίου 2010 τίποτα ! Άντε γεια !