Sunday, November 11, 2007

Ένα τούνελ η νέα περιφερειακή του Υμηττού



Φόβοι ότι οι ακάλυπτοι σχεδιαζόμενοι κόμβοι σε Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό θα «φάνε» μεγάλες εκτάσεις από το βουνό

Για σκληρές κόντρες προετοιμάζονται δήμοι και Κινήσεις Πολιτών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ

Με νέα χάραξη και οκτώ μήνες καθυστέρηση αρχίζει η διαδικασία για την κατασκευή της νέας περιφερειακής Υμηττού. Ήδη, πάντως, οι Δήμοι Αργυρούπολης και Ελληνικού παίρνουν θέσεις μάχης, καθώς διαφωνούν τόσο με την αναγκαιότητα του έργου όσο και για το γεγονός ότι δεν θα είναι υπόγειοι οι σχεδιαζόμενοι κόμβοι.
Η καθυστέρηση και η αλλαγή στην αρχική χάραξη του αυτοκινητοδρόμου οφείλονται στις αντιδράσεις από δήμους και Κινήσεις Πολιτών, που υποστηρίζουν ότι η χάραξη θα περιορίσει την έκταση του βουνού και θα αποκόψει την πρόσβαση των κατοίκων των γύρω περιοχών στον Υμηττό. Τα οριστικά σχέδια θα ανακοινωθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ στο τέλος του μήνα.
Ο νέος οδικός άξονας θα έχει έκταση περίπου 35 χιλιομέτρων και στο μεγαλύτερο μέρος του είτε θα διέρχεται μέσα από τούνελ είτε θα είναι υπόγειος είτε καλυμμένος με τη μέθοδο «cut and cover»- δηλαδή «κόβω και σκεπάζω», όπως έχει γίνει σε πολλά σημεία της Αττικής Οδού. Ακάλυπτοι σχεδιάζεται να είναι μόνο οι κόμβοι και εκεί αρχίζει η μεγάλη κόντρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα χάραξη θα αρχίζει εκεί που τελειώνει σήμερα η Αττική Οδός - στο ύψος του Καρέα- και θα απέχει πάνω από 1 χιλιόμετρο από την υφιστάμενη λεωφόρο Καρέα προς τη μεριά του βουνού. Στην Ηλιούπολη θα καταλήγει πάνω από την περιοχή «Αστυνομικά» και ο πρώτος κόμβος θα είναι στην οδό Σοφοκλή Βενιζέλου. Θα συνεχίζει στην Αργυρούπολη πάνω από τα σπίτια, όπου θα είναι ο δεύτερος κόμβος, και θα κατευθύνεται στο Ελληνικό- που θα υπάρχει ο τρίτος κόμβος. Το Ελληνικό θα το περνάει υπόγεια και θα βγαίνει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης- στο ύψος του σχεδιαζόμενου πάρκου- και υπογείως θα καταλήγει στη λεωφόρο Ποσειδώνος. Στην Αργυρούπολη θα τρυπάει το βουνό και θα συναντάει- στο ίδιο ύψος- την άλλη μεριά της Αττικής Οδού.
«Θα γίνει πόλεμος. Και εκτός από το να διεκδικήσουμε το δίκαιό μας μέσω των δικαστηρίων, θα βγούμε στους δρόμους», λέει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Αργυρούπολης κ. Δημήτρης Ευσταθιάδης. «Ο κόμβος της Αργυρούπολης θα καταλήγει στην καρδιά του Υμηττού κι αν υπολογίσεις τις γέφυρες που θα στηθούν, καταστρέφονται 600 στρέμματα βουνού...».
Για «πόλεμο» με το ΥΠΕΧΩΔΕ αν δεν υπογειοποιηθεί ο κόμβος στην οδό Σοφοκλή Βενιζέλου κάνει λόγο και ο δήμαρχος Ηλιούπολης κ. Γιάννης Αναγνώστου, ενώ ο δήμαρχος Ελληνικού κ. Χρήστος Κορτζίδης υποστηρίζει ότι «ο λόγος που γίνεται η νέα περιφερειακή είναι να συνδεθεί η νέα πόλη που σχεδιάζεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ- παρά τις αντιρρήσεις των δημάρχων για τα σχέδια του πάρκουστον χώρο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”».
Χορός εκατομμυρίων. Την ώρα που ΥΠΕΧΩΔΕ, δήμοι και Κινήσεις Πολιτών ετοιμάζονται για την επόμενη κίνηση, έχει στηθεί χορός εκατομμυρίων κατά μήκος της σχεδιαζόμενης χάραξης της νέας περιφερειακής. Ήδη, όπως καταγγέλλει ο αρχιτέκτονας- πολεοδόμος και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής για τη Διάσωση του Υμηττού κ. Πάνος Τότσικας, «πολλοί έχουν αρχίσει διαδικασίες για τον αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεων, κυρίως στην περιοχή μεταξύ Χολαργού και Παπάγου».
Σύμφωνα με τον σύμβουλο διαχείρισης ακινήτων κ. Νίκο Γιαννουλέλη, «τα ακίνητα- κυρίως κατοικίες, γραφεία και αποθήκες- τα οποία βρίσκονται στις περιοχές που έχουν πρόσβαση στη νέα περιφερειακή οδό έχουν αυξηθεί κατά 50%». Η εκτίμηση του προέδρου του Συλλόγου Μεσιτών Αττικής κ. Γιάννη Ρεβύθη είναι πως «επειδή κάποιοι γνωρίζουν το χωροταξικό περίγραμμα, τα φιλέτα έχουν ήδη προσυμφωνηθεί...».
Η αναγκαιότητα. «Η νέα περιφερειακή πρέπει να γίνει, επειδή η Αττική Οδός- που αντιμετωπίζει ήδη σοβαρά προβλήματα- πρέπει να καταλήγει κάπου και να μη “φράζει” η λεωφόρος Καρέα», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Κώστας Παπανδρέου.

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20071110&nid=6543586&sn=%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91&spid=876
Post a Comment