Άναψε το πράσινο φως για την έλευση του πρώτου μετροπόντικα στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα βρίσκεται στην πόλη σε περίπου έξι εβδομάδες, καθώς αναμένεται να "πιάσει δουλειά" από τις αρχές του νέου χρόνου.
Την περασμένη Τετάρτη, εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας των κατασκευαστικών εταιρειών, που ανέλαβαν το έργο (SELI - ΑΕΓΕΚ, AIS, AIASA και IMPREGILO), επισκέφθηκαν το εργοστάσιο κατασκευής του μετροπόντικα (TBM) στο Schwanau της Γερμανίας, όπου επιβεβαίωσαν ότι οι εργασίες κατασκευής του ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και υπέγραψαν την παραλαβή του. "Το TBM παραγγέλθηκε πέρυσι τον Αύγουστο και για την κατασκευή του χρειάστηκαν δέκα μήνες. Έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και διαθέτει όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για να ανταποκριθεί στις συνθήκες του υπεδάφους της Θεσσαλονίκης. "Οι συνθήκες αυτές είναι γνωστές, γιατί πριν από είκοσι χρόνια ακριβώς στην ίδια διαδρομή είχε κατασκευαστεί και ο κεντρικός αποχετευτικός αγωγός της πόλης. Το υπέδαφος της Θεσσαλονίκης είναι μαλακό, γι' αυτό επιπρόσθετα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ένα συμπληρωματικό σύστημα ασφαλείας", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΓΕΚ Μιχάλης Σίμας, ενώ συμπληρωματικά ανέφερε ότι στα τέλη Αυγούστου και στις αρχές Οκτωβρίου αναμένονται να έρθουν από τη Ρώμη δύο υδροφρέζες αντίστοιχα, που θα τοποθετηθούν στην οδό Βενιζέλου και στο πανεπιστήμιο, και οι οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων των σταθμών. Μάλιστα, για την αποπεράτωση του έργου πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ακόμη ένας μετροπόντικας, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες. Τα δύο μηχανήματα θα κοστίσουν 15 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος του μηχανικού εξοπλισμού για το έργο θα φτάσει τα 24 εκατ. ευρώ. Από συμπρωτεύουσα… πρωτεύουσα "Οι εργασίες του μετροπόντικα θα ξεκινήσουν από το σιδηροδρομικό σταθμό. Ήδη στο σημείο αυτό έχει ξεκινήσει η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων, ενώ εντός του Αυγούστου θα ξεκινήσει η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων του σταθμού στη Βενιζέλου και θα ακολουθήσει το Σιντριβάνι και όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί. Σύμφωνα με δηλώσεις του τεχνικού διευθυντή της εταιρείας Herrenknecht AG, η οποία κατασκεύασε το ΤΒΜ, Guenter Richter, διάφορες παραλλαγές του συγκεκριμένου μηχανήματος χρησιμοποιούνται επιτυχώς σε πολλές πόλεις του κόσμου, ενώ η αποτελεσματική λειτουργία τους αποτελεί κάθε φορά έναν συνδυασμό του γεωλογικού, του τεχνολογικού και του ανθρώπινου παράγοντα. Εξηγώντας με απλά λόγια τη λειτουργία του μετροπόντικα, o αναπληρωτής διευθυντής Κατασκευών Valerio Violo ανέφερε: "Ο μετροπόντικας μοιάζει με ένα υποβρύχιο. Το μπροστινό μέρος σκάβει, ενώ ταυτόχρονα την ίδια στιγμή στο πίσω μέρος ειδικές προεκτάσεις χτίζουν το τούνελ, τοποθετώντας πλάκες από προκατασκευασμένο σκυρόδεμα, το οποίο μεταφέρεται με ειδικά βαγόνια". Όπως υπογράμμισαν οι επιβλέποντες μηχανικοί του έργου, ο μετροπόντικας θα σκάβει κατά μέσο όρο δέκα μέτρα την ημέρα, ενώ οι ανάγκες σε προκατασκευασμένο σκυρόδεμα πρόκειται να καλυφθούν από το υπό κατασκευή εργοστάσιο παραγωγής σκυροδέματος στο Καλοχώρι. To τούνελ θα ξεκινήσει από το σιδηροδρομικό σταθμό και θα καταλήξει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, ενώ το μήκος του θα φτάνει τα 7.700 μ. Αναφορικά με την κίνηση των συρμών, ο εκπρόσωπος της IMPREGILO Italo Coscione υπογράμμισε, ότι αυτή θα επιτυγχάνεται μέσω κομπιούτερ, χωρίς δηλαδή την παρουσία οδηγού (driverless), παρέχοντας έτσι περισσότερη ασφάλεια, καθώς αποσοβείται το ανθρώπινο λάθος. "Απ' αυτήν την άποψη, το μετρό της Θεσσαλονίκης υπερέχει τεχνολογικά σε σχέση εκείνο της Αθήνας, όπου υπάρχει οδηγός", τόνισε. Καθυστερήσεις και λύσεις Όσον αφορά την ομαλή πορεία των εργασιών, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας των κατασκευαστικών εταιρειών εμφανίστηκαν αισιόδοξοι χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τις αντιδράσεις που συνεχίζουν να υπάρχουν και εντοπίζονται κυρίως στην περιοχή του πανεπιστημίου. "Κατά καιρούς άγνωστοι έχουν επιτεθεί στις εγκαταστάσεις μας, καταστρέφοντας και προκαλώντας ζημιές. Αν και κατά τη γνώμη μας προέρχονται από μια μικρή ομάδα εξωπανεπιστημιακών, οι ενέργειες αυτές μας έχουν πάει πίσω και εφόσον συνεχιστούν δεν ξέρουμε τι καθυστερήσεις μπορεί να προκαλέσουν", ανέφερε ο κ. Σίμας. Απαντώντας στο ερώτημα αν τα παραπάνω επεισόδια εγείρουν ζήτημα παρέκκλισης από την αρχική χάραξη του μετρό ο κ. Ευάγγελος Κολώνιας, μέλος δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε. ανέφερε ότι κάτι τέτοιο έχει ελάχιστες πιθανότητες να συμβεί. "Ο διάλογος με την πανεπιστημιακή κοινότητα έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό και είμαι σε θέση να πω ότι έχει αποδώσει τα μέγιστα. Συμφωνήσαμε σε όλα όσα μας έχουν ζητηθεί, ανάμεσα στα οποία και η κατασκευή του υπόγειου πάρκιγκ. Οι αντιδράσεις που υπάρχουν ακόμη προέρχονται από την πλευρά φοιτητικών παρατάξεων και επικεντρώνονται στην παραβίαση του ασύλου. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι στο τέλος θα καταφέρουμε να πείσουμε και τους πλέον δύσπιστους ότι το έργο είναι για το κοινό καλό και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να καταλύσει το άσυλο. Μάλιστα, είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε σε όποιον το επιθυμεί να έρχεται και να παρακολουθεί τις εργασίες. Οπωσδήποτε είναι ένα υπόγειο έργο με τις δυσκολίες του, με τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε στη φάση της κατασκευής αλλά μπήκε σ' έναν ρυθμό και θα κατασκευαστεί. Το έργο θα γίνει", κατέληξε ο κ. Σίμας. Μαίρη Στεφάνου
|
No comments:
Post a Comment