Saturday, June 23, 2007

55 εκατ. ευρώ κέρδη από Αττική Οδό και Ρίο

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 17/06/2007

Στα 270 εκατ. ευρώ έφθασαν το 2006 τα έσοδα από τα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου. Αυτό αναφέρουν οι τελευταίες εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου, τα οποία συμπληρώνουν πως η καθαρή κερδοφορία (έπειτα από φόρους) των εταιρειών που διαχειρίζονται τα δυο έργα έφτασε τα 55,5 εκατ. ευρώ.

Η Αττική Οδός Α.Ε. εμφάνισε έσοδα 224 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 50 εκατ. ευρώ και η Γέφυρα Α.Ε. έσοδα 43 εκατ. ευρώ και κέρδη 5,5 εκατ. ευρώ. Αυτές οι επιδόσεις εξηγούν γιατί οι κατασκευαστικές ενισχύουν την παρουσία τους σε έργα παραχώρησης.

* Μετά την εξαγορά της Αθηνά, η J&P ΑΒΑΞ ανεβάζει τη συμμετοχή της στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου στο 19,30% (από 11,41% που είχε), στο χώρο στάθμευσης του ΟΛΠ στο 45% (από 15%), στη Μαρίνα Ζέας στο 6,3% και στη Μαρίνα Λευκάδας στο 26% από μηδέν που έχει τώρα.

Συμμετοχή σε κοινοπραξίες

* Ταυτόχρονα, και οι δύο συμμετέχουν σε κοινοπραξίες που έχουν ανακηρυχθεί προσωρινοί μειοδότες στα ακόλουθα έργα: Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσάκωνα (από κοινού έχουν το 21%), Μαλιακός-Κλειδί (21,25%) και Μαρίνα Λεμεσού (31%). Επίσης έχουν προεπιλεγεί για την Μαρίνα της Πάφου με ποσοστό συμμετοχής 30%. Εκτός των άλλων, η J&P ΑΒΑΞ συμμετέχει με 30,83% στην Αττική Οδό.

* Από την άλλη πλευρά για την Ελληνική Τεχνοδομική η εξαγορά της Παντεχνικής θα της επιστρέψει να ανεβάσει το ποσοστό της στην Αττική Οδό στο 60% και να ενοποιήσει πλήρως τη συμμετοχή της στην Αττική Οδό (έχοντας την πλειοψηφία, θα μπορεί να μεταφέρει το ποσοστό των κερδών που της αναλογεί στον ενοποιημένο της ισολογισμό).

Εξέλιξη που εκτιμάται ότι το 2007 θα αποφέρει στον όμιλο κέρδη άνω των 30 εκατ. ευρώ για το 2007.

* Ταυτόχρονα, ο όμιλος θα αυξήσει στο 20,8% τη συμμετοχή του στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Επίσης, θα έχει το 86,67% στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και στην προέκτασή τους προς Σπάρτη και Καλαμάτα.

* Ο όμιλος της Ελληνικής Τεχνοδομικής κατέχει επίσης συμμετοχές σε υπό κατασκευήν αυτοχρηματοδοτούμενα έργα: το 20% του Μαλιακού, το 18% του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα -Πύργος - Τσάκωνα και το 50% της υποθαλάσσιας σήραγγας στη Θεσσαλονίκη.
Post a Comment