ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
6 Οκτωβρίου 2009
Πρόκληση προς την ακαδημαϊκή κοινότητα και την κοινωνία η χορήγηση αδειών λειτουργίας σε κολέγια τέσσερις ημέρες πριν τις εκλογές
Ο απερχόμενος Υπουργός Παιδείας, προκειμένου να διασφαλίσει τα κέρδη των εμπορικών επιχειρήσεων, τις οποίες σκοπίμως ενέταξε στη «μη τυπική» μεταλυκειακή εκπαιδευτική βαθμίδα, προχώρησε σε μια απαράδεκτη ενέργεια, η οποία δικαιολογημένα χαρακτηρίζεται από πολλούς ως «πραξικοπηματική». Η χορήγηση αδειών λειτουργίας σε κολέγια, τέσσερις ημέρες πριν τις εκλογές, προκαλεί το σύνολο της κοινωνίας της χώρας μας, σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο.
Το τοπίο, σε σχέση με την αδειοδότηση των κολεγίων εξακολουθεί να μην είναι σαφές. Σύνταγμα, ευρωπαϊκές οδηγίες, νόμος Στυλιανίδη, αποφάσεις ΔΕΚ, αποφάσεις ΣτΕ, συνθέτουν ένα νομικό, μεταξύ τους αλληλοσυγκρουόμενο, σύστημα το οποίο δεν είναι ακόμη δεδομένο πως θα κατασταλάξει.
Η θέση του ΤΕΕ είναι δεδομένη. Δεν μπορεί να υπάρχει μια εκπαιδευτική νησίδα, που θα επηρεάζει το σύνολο των επιλογών στην παιδεία, η οποία δε θα ελέγχεται από το Ελληνικό Κράτος.
Ανεξάρτητα, όμως, αυτών υπάρχει μια πραγματικότητα που δεν επηρεάζεται από το οποιοδήποτε νομικό καθεστώς. Δεν υπάρχουν – και ως επένδυση δεν προσφέρεται να υπάρξουν – κολέγια τα οποία στοιχειωδώς να μπορούν να προσφέρουν σπουδές επιπέδου πολυτεχνικών σχολών: σε επίπεδο καθηγητών, χρηματοδότησης, εργαστηρίων, υποδομών, διαδικασιών. Αυτό το έλλειμμα δεν μπορεί να υποκατασταθεί με καμιά νομική φόρμουλα.
Η άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού προϋποθέτει ένα ελάχιστο επίπεδο γνώσεων, ώστε να μην απειλείται το δημόσιο συμφέρον, η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και η ασφάλεια των κατασκευών. Η απονομή, με νομικές διατάξεις, επαγγελματικών δικαιωμάτων αναντίστοιχων με το επίπεδο σπουδών, οδηγεί, μαθηματικά και ιστορικά, σε πτώση της ποιότητας των σπουδών των καλών δημόσιων ελληνικών πολυτεχνικών σχολών. Υπονομεύει μια από τις σημαντικότερες, εν δυνάμει, πηγές πλούτου που αποτελεί για την Ελλάδα το επιστημονικό δυναμικό της.
Αυτή η θέση του ΤΕΕ δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως στάση αντιπαλότητας προς κανένα. Σε σχέση με τους μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του μηχανικού, ένα ελκυστικό επάγγελμα, είναι θέση προστασίας για να μην επιλέξουν ένα δρόμο που θα είναι οικονομικά και χρονικά δυσβάστακτος, θα απαιτήσει σε κάθε περίπτωση πολύχρονη παρουσία στο εξωτερικό και στη συνείδηση του κόσμου πάντα θα καταγράφεται ως υποδεέστερος.
6 Οκτωβρίου 2009
Πρόκληση προς την ακαδημαϊκή κοινότητα και την κοινωνία η χορήγηση αδειών λειτουργίας σε κολέγια τέσσερις ημέρες πριν τις εκλογές
Ο απερχόμενος Υπουργός Παιδείας, προκειμένου να διασφαλίσει τα κέρδη των εμπορικών επιχειρήσεων, τις οποίες σκοπίμως ενέταξε στη «μη τυπική» μεταλυκειακή εκπαιδευτική βαθμίδα, προχώρησε σε μια απαράδεκτη ενέργεια, η οποία δικαιολογημένα χαρακτηρίζεται από πολλούς ως «πραξικοπηματική». Η χορήγηση αδειών λειτουργίας σε κολέγια, τέσσερις ημέρες πριν τις εκλογές, προκαλεί το σύνολο της κοινωνίας της χώρας μας, σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο.
Το τοπίο, σε σχέση με την αδειοδότηση των κολεγίων εξακολουθεί να μην είναι σαφές. Σύνταγμα, ευρωπαϊκές οδηγίες, νόμος Στυλιανίδη, αποφάσεις ΔΕΚ, αποφάσεις ΣτΕ, συνθέτουν ένα νομικό, μεταξύ τους αλληλοσυγκρουόμενο, σύστημα το οποίο δεν είναι ακόμη δεδομένο πως θα κατασταλάξει.
Η θέση του ΤΕΕ είναι δεδομένη. Δεν μπορεί να υπάρχει μια εκπαιδευτική νησίδα, που θα επηρεάζει το σύνολο των επιλογών στην παιδεία, η οποία δε θα ελέγχεται από το Ελληνικό Κράτος.
Ανεξάρτητα, όμως, αυτών υπάρχει μια πραγματικότητα που δεν επηρεάζεται από το οποιοδήποτε νομικό καθεστώς. Δεν υπάρχουν – και ως επένδυση δεν προσφέρεται να υπάρξουν – κολέγια τα οποία στοιχειωδώς να μπορούν να προσφέρουν σπουδές επιπέδου πολυτεχνικών σχολών: σε επίπεδο καθηγητών, χρηματοδότησης, εργαστηρίων, υποδομών, διαδικασιών. Αυτό το έλλειμμα δεν μπορεί να υποκατασταθεί με καμιά νομική φόρμουλα.
Η άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού προϋποθέτει ένα ελάχιστο επίπεδο γνώσεων, ώστε να μην απειλείται το δημόσιο συμφέρον, η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και η ασφάλεια των κατασκευών. Η απονομή, με νομικές διατάξεις, επαγγελματικών δικαιωμάτων αναντίστοιχων με το επίπεδο σπουδών, οδηγεί, μαθηματικά και ιστορικά, σε πτώση της ποιότητας των σπουδών των καλών δημόσιων ελληνικών πολυτεχνικών σχολών. Υπονομεύει μια από τις σημαντικότερες, εν δυνάμει, πηγές πλούτου που αποτελεί για την Ελλάδα το επιστημονικό δυναμικό της.
Αυτή η θέση του ΤΕΕ δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως στάση αντιπαλότητας προς κανένα. Σε σχέση με τους μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του μηχανικού, ένα ελκυστικό επάγγελμα, είναι θέση προστασίας για να μην επιλέξουν ένα δρόμο που θα είναι οικονομικά και χρονικά δυσβάστακτος, θα απαιτήσει σε κάθε περίπτωση πολύχρονη παρουσία στο εξωτερικό και στη συνείδηση του κόσμου πάντα θα καταγράφεται ως υποδεέστερος.
No comments:
Post a Comment