Friday, September 12, 2008

Επιθεώρηση της υπό κατασκευή μεγαλύτερης σήραγγας των Βαλκανίων

«ΕΘΝΟΣ» 01/09/08
Στην είσοδο της υπό κατασκευή σήραγγας των Τεμπών Τ2, που όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας μήκους 6.100 μέτρων η καθεμία, βρέθηκε χθες το απόγευμα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, πρώτο σταθμό της τριήμερης περιοδείας του στη Βόρεια Ελλάδα. «Είναι σημαντική στιγμή στην πολιτική μου διαδρομή ότι επί των ημερών μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ έγινε ο διαγωνισμός, υπεγράφη η σύμβαση, κυρώθηκε από τη Βουλή και ξεκινάει να κατασκευάζεται ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό έργο» είπε ο κ. Σουφλιάς προσθέτοντας ότι ως Λαρισαίος αισθάνεται μεγάλη χαρά γιατί για τους Λαρισαίους ήταν για δεκαετίες ένα άπιαστο όνειρο η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στα Τέμπη. Η Τ2 σήραγγα, που διέρχεται μέσα από τον Κίσαβο, είναι μεγαλύτερη κι από αυτή της Εγνατίας Οδού, στον Δρίσκο Ιωαννίνων, μήκους 4,8 χιλιομέτρων ανά κατεύθυνση, η οποία διασχίζει το Μιτσικέλι. Οι τρεις δίδυμες σήραγγες θα αφήσουν πίσω τους το 2012 την κοιλάδα των Τεμπών, έναν δρόμο καρμανιόλα, με δύο ρεύματα κυκλοφορίας, επικίνδυνες στροφές και πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, μεγαλύτερο από τα οποία ήταν εκείνο τον Απρίλιο του 2003 με θύματα 21 μαθητές από το λύκειο Μακρυχωρίου Ημαθίας, που επέστρεφαν από σχολική εκδρομή στην Αθήνα. Ο κ. Σουφλιάς μάλιστα αφιέρωσε το έργο στη μνήμη αυτών των αδικοχαμένων μαθητών.
Τα 25 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητόδρομου καλύπτουν τη διαδρομή από τον Ευαγγελισμό Λάρισας μέχρι τη Σκοτίνα Πιερίας και περιλαμβάνουν τις τρεις σήραγγες Τ1 μήκους 2 χλμ., Τ2 6 χλμ. και Τ3 3 χλμ. Οι δύο πρώτες στην περιοχή Τεμπών - Ραψάνης παρακάμπτουν υπόγεια τον Κίσαβο, ενώ η τρίτη μπαίνει στον Ολυμπο από τον Πλαταμώνα ως τη Σκοτίνα. Οι τρεις σήραγγες έχουν συνολικό μήκος 11 χιλιόμετρα σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας και 22 και στα δύο ρεύματα, το πλάτος της καθεμιάς είναι 11 μέτρα και η μεταξύ τους απόσταση 300 μέτρα.
Παράλληλα, ο δρόμος έχει τρεις μεγάλες γέφυρες μήκους 700, 500 και 200 μέτρων, καθώς και πέντε ανισόπεδους κόμβους.
Οπως είπε ο κ. Σουφλιάς, το έργο έχει συνολικό κόστος 1,3 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία-κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» στην οποία μετέχουν οι όμιλοι:
Hochtief (35%), ΕΛΛΑΚΤΩΡ (20%), J & Ρ Αβαξ (16,25%), Vinci (13,75%) και Αθηνά (5%).
Οπως ανακοίνωσε ο κ Σουφλιάς, οι κάτοικοι των οικισμών της ευρύτερης περιοχής των Τεμπών δεν θα πληρώνουν διόδια στις μετακινήσεις τους εντός του Νομού, όπως, επίσης, δεν θα πληρώνουν διόδια όσοι κινούνται από την πόλη της Λάρισας προς τον Πλαταμώνα και οι μετακινήσεις θα γίνονται μέσω της Παλιάς Εθνικής Οδού που θα αναβαθμιστεί.
Σήμερα το πρωί, ο κ. Σουφλιάς θα επισκεφθεί τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Δερβένι - Προμαχώνας, το τμήμα Δερβένι - Λαχανά, τον κόμβο του Στρυμόνα, καθώς και τον Αγιο Ανδρέα Καβάλας και αύριο το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το εργοτάξιο του μετρό στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=1524602
Post a Comment