Wednesday, February 14, 2007

Ψηφίστηκε από τη Βουλή η σύμβαση για την υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης

Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής η σύμβαση για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης. Υπέρ ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ενώ την καταψήφισαν το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ, καθώς και ο τέως πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης. Ο κ. Κακλαμάνης δήλωσε ότι καταψηφίζει τη συγκεκριμένη σύμβαση όπως θα καταψηφίζει και κάθε άλλη σύμβαση, «που η κυβέρνηση δεν θα δίνει επαρκείς εξηγήσεις και θα αναλαμβάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις». Eπιμέρους ενστάσεις για ορισμένους όρους της σύμβασης, κυρίως για τις ζώνες επιρροής και προνομίων, διατύπωσαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που εκλέγονται στη βόρειο Ελλάδα, όπως ο Χάρης Καστανίδης, ο Γιάννης Μαγκριώτης, η Χρύσα Αράπογλου, ο Παναγιώτης Σγουρίδης και ο Ακης Τσοχατζόπουλος.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς έκανε λόγο για ένα επενδυτικό, κομβικό συγκοινωνιακό έργο, κατεξοχήν περιβαλλοντικό, που θα απομακρύνει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, πάνω από 80 χιλιάδες αυτοκίνητα. Απαντώντας στις επιφυλάξεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για τις ζώνες προνομίων και επιρροής και στους ισχυρισμούς τους ότι καθιστούν όμηρο τη Θεσσαλονίκη και δεν επιτρέπουν να γίνουν, αν χρειαστεί, αναγκαία οδικά έργα, δήλωσε κατηγορηματικά ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Νωρίτερα οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος και Γιώργος Φλωρίδης είχαν ζητήσει να υπάρξει δεσμευτική πολιτική και νομική δήλωση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ότι με την σύμβαση για την υποθαλάσσια σήραγγα δεν απαγορεύεται να γίνουν οδικά έργα στο μέλλον που θα βοηθήσουν στη καλύτερη λειτουργικότητα της πόλης. Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δήλωσαν ικανοποιημένοι από τη δήλωση του κ Σουφλιά και υπερψήφισαν την σύμβαση. Αναφορικά με το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων, που επίσης όλοι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης εξέφρασαν επιφυλάξεις, ο κ. Σουφλιάς διαβεβαίωσε ότι ο παραχωρισιούχος συμφώνησε να είναι ελεύθερης ροής για να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης εξέφρασε την αντίθεση του κόμματος του στη σύμβαση, τονίζοντας ότι «η ένσταση μας είναι πολιτική και δεν οφείλεται σε ιδεολογική αγκύλωση. Είμαστε κατά των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου γιατί εμπεριέχουν αποικιοκρατικές αντιλήψεις, όπως συμβαίνει και με αυτή την σύμβαση με τις ζώνες προνομίων και επιρροής».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΣΥΝ Ασημίνας Ξηροτύρη: «Το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας δεν εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο, ρυθμιστικό, πολεοδομικό και περιβαλλοντικό σχέδιο ενώ καθιστά όμηρο τη Θεσσαλονίκη με τις ζώνες επιρροής και προνομίων που επιβάλλονται στους όρους της σύμβασης».
news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠ
Post a Comment